Vanuit de gemeente Utrecht is het verzoek gekomen te inventariseren welke ondernemers interesse hebben in een Open haard-gesprek.
Wat houdt dat in? Zie hieronder het bericht van de gemeente:

Het Programma Publieke Dienstverlening (PDV) houdt zich bezig met het verbeteren en door ontwikkelen van processen en dienstverleningskanalen. Naast dienstverlening in bijv. producten die digitaal aan te vragen/aan te vragen zijn, is dienstverlening vooral ook mensenwerk. Als organisatie willen we dat ‘de klant’ (bewoner, bezoeker en ondernemer) zich betrokken, gehoord, begrepen en belangrijk voelt.

Maar voelt de klant zich ook zo??

Om de dienstverlening te verbeteren is het belangrijk feedback te krijgen op hoe we het als gemeente doen; beleving en specifieke ervaringen van de klant over de stad, het bestuur en de organisatie zijn belangrijk om te horen.

De gemeente is de afgelopen 2 jaar al bezig geweest intern bewustzijn en verandering te creëren. Dit jaar zet de organisatie in op ‘feedback’ vragen en organiseert ‘De Gastvrije Dag’. Op deze dag worden voor de ambtenaren verschillende workshops en activiteiten georganiseerd waarbij het vraagstuk ‘wat vind de klant van ons’ en het ophalen van feedback centraal staat. De klant is hier fysiek of op andere (digitale) wijze zelf bij aanwezig.

Ondernemers zijn ook onze klant! Een onderdeel van het programma is dan ook het ‘Open Haard-gesprek met ondernemers’.

Wat is het idee:
Begeleid door een gespreksleider gaan ca 5 a 6 ondernemers onderling in gesprek over wat hun (specifieke) ervaring en beleving met de gemeente is. De aanwezige toeschouwers (de ambtenaren) hebben een interactieve rol en kunnen vragen stellen.

Type ondernemer:
Het meest dynamische zou zijn als er ondernemers uit enkele verschillende branches om de tafel zitten.
Ook draagt het aan sfeer en succes van deze bijeenkomst bij als de ondernemer het leuk vindt om op deze (vriendschappelijke) wijze hun ervaringen en beleving te bespreken met/feedback te geven aan elkaar én ‘de ambtenaar’. 

Datum: 9 november 2017
Tijd: 11.00-12.30 uur
Locatie: Stadskantoor

Met vriendelijke groet,
Hannah de Bie,
Projectleider Gemeente Utrecht

Mocht je interesse hebben, mail naar 


Facebooktwittergoogle_pluslinkedinFacebooktwittergoogle_pluslinkedin